Články



Objednat kosmetiku

Klikněte zde

7 příčin vypadávání vlasů u žen

Žen trpících vypadáváním vlasů na světě stále přibývá, avšak o tomto problému se mluví v souvislosti se ženami mnohem méně, než je tomu v případě u mužů. Proč tomu tak je? Za prvé, u žen většinou nedochází k celkovému plešatění a za druhé, většina odborníků se domnívá, že stav je „jen“ přechodný. Existuje sedm nejčastějších příčin, proč k tomuto jevu dochází.

  • Nízká hladina železa: Nedostatek železa a anémie může způsobit vypadávání vlasů. Pro zjištění, zda se skutečně jedná o tento problém, je potřeba udělat krevní testy a až poté můžete sáhnout po nějakém suplementu (doplňku stravy). Konzultace s lékařem je však nutná, protože i příliš mnoho železa organizmu škodí.
  • Problémy se štítnou žlázou: Může jít o sníženou anebo zvýšenou funkci štítné žlázy – oba problémy způsobují vypadávání vlasů. Zvýšená funkce má navíc za následek i jemné a křehké vlasy. Pokud se diagnóza potvrdí, léčba pomocí medikamentů je nutná.
  • Nízká hladina estrogenu: Mnoho žen zaznamenává problémy s padáním vlasů v období menopauzy a po ní, kdy hladina tohoto hormonu výrazně klesá. Je mnoho doplňků stravy, které období menopauzy pomáhají lépe zvládnout, ale i v tomto případě je vhodná návštěva lékaře. Pomůže také změna životního stylu a jídelníčku.
  • Hormonální změny v těhotenství: Podobně na tom mohou být i čerstvé maminky, které ztrácejí určitý počet vlasů v prvních šesti měsících po porodu. Děje se tak z důvodu, že se estrogen v organizmu opět dostává do normálu. V zásadě to, co vypadá jako vypadávání vlasů, je proces, jakým se tělo dostává do „původního stavu“. Někdy však může dojít k nadměrnému vypadávání vlasů a vzhledem ke kojení je lepší se poradit s lékařem. Současně vydatná a zdravá strava urychlí proces regenerace.
  • Stres: Tento jev vysvětluje mnohé náhlé ztráty vlasů. Vypadávání vlasů se objevuje zhruba dva až tři měsíce po překonání silného stresu, a to i následkem operace, nemoci atd. Rovněž sem můžeme počítat i „stres“ organizmu po porodu.
  • Užívání léků: Vedlejším účinkem mnohých léků může být vypadávání vlasů. Pokud se tak děje, konzultujte jejich užívání u svého lékaře, příp. požádejte o alternativu.
  • Předávkování vitaminem A nebo selenem: Nedostatek vitaminu A nebo selenu může způsobit vypadávání vlasů rovněž i jejich nadbytek způsobené předávkováním. Buďte proto opatrní při užívaní multivitamínových preparátů. Vitamin A i selen jsou ve větším množství toxické.

Několik studií prokázalo souvislost mezi kouřením a padáním vlasům u mužů, kdy kouření zvyšuje pravděpodobnost plešatění. Žádná podobná studie prokazující tento fakt u žen však zatím neexistuje. Bez ohledu na tento fakt je důležité si uvědomit, že kouření je škodlivé z mnoha důvodů bez ohledu na to, zda vypadávání vlasů patří mezi ně.  Jak postupovat při padání vlasů? Nejlepším řešením je vyhledat odborného lékaře a požádat o vyšetření. Z krevních testů

se zjišťuje hladina želena, funkce štítné žlázy a hladina hormonů estrogenu. Pokud se příčina nezjistí, pak je další možností genetická predispozice.

Zdroj: http://www.doktor-zdravi.cz/lekarna/7-pricin-vypadavani-vlasu-u-zen-id5314.html